Egy vállalatnál / intézménynél a jogosultságkezelés komplex feladatcsomag, mely magába foglalja a jogosultságok nyilvántartását, az igénylés komplex folyamatát, a végrehajtás automatizálását, valamint a nyilvántartási rendszert. Mindemellett más alkalmazások számára autentikációs és központi jogosultságkezelési funkciót is biztosít. Az általunk kínált megoldás e feladatok megoldásához nyújt korszerű, modulárisan felépíthető alkalmazást.
Szolgáltatáskatalógus, erőforráskatalógus kialakítása
A vállalat / intézmény rendelkezésére álló erőforrásokból – legyen az egy szoftver jogosultság, egy token, vagy bármilyen igényelhető egyéb erőforrás – nyilvántartás építhető. E nyilvántartás alapján indíthatók igénylési, módosítási, illetve visszavonási folyamatok.
Licencgazdálkodás
Az erőforrások egy része valamilyen licencek beszerzéséhez kapcsolódik. A licenc konstrukció azonban hatással lehet arra, hogy kinek, milyen módon adhatunk ki hozzáféréseket, jogosultságokat. Ennek megfelelően a szolgáltatáskatalógus mögött kialakítható egy licenc nyilvántartás is, mely a kiadott jogosultságok és a megvásárolt licenc darabszámok monitorozását teszi lehetővé.
Jogosultság igénylés, visszavonás, módosítás
A nyilvántartott erőforrásokhoz a rendszerben igénylési, módosítási és visszavonási folyamatok kapcsolhatók. A folyamatok erőforrásonként konfigurálható jóváhagyási workflow-val rendelkeznek, az igénylések pedig csoportosan vagy egyénileg indíthatók.
Jogosultság nyilvántartás
A kiosztott (és visszavont) jogosultságok nyilvántartása számos szempont szerint elérhető a rendszerben. Lekérhető erőforrásonként (például egy-egy alkalmazás szerepkörei szerint), vagy felhasználónként, szervezeti egységenként, jóváhagyónként, jóváhagyási időszakra vonatkozóan, vagy éppen a kiadás dátuma szerint.
Automatikus folyamatok
A jogosultságok beállításának nagy százaléka kényelmesen automatizálható. Így az igénylési, módosítási, visszavonási folyamat eredményeként előálló feladat egy része scriptek segítségével automatikusan kerül végrehajtásra, míg más feladatok a megfelelő szakember feladati közé kerülnek.
Címtár szolgáltatás
Rendszerünk önálló felhasználó-szerepkör kezelési és autentikációs modult biztosít más alkalmazások számára, melyek így egyszerű szolgáltatásként használhatják a jogkezelőt saját szerepköreik adminisztrálására, és az autentikációs folyamat menedzselésére. E modul segítségével központosítható a vállalati / intézményi alkalmazások felhasználó kezelése, javítva ezzel az átláthatóságot, költséghatékonyabbá téve az alkalmazások fejlesztését.